lørdag 29. januar 2011

Lørdag - helg - stille

Idag er det stille i huset.
Jeg sitter her med morgenkaffen min, Gizmo har slengt seg ned foran ovnen og vi nyter å være alene litt i stillheten. Resten av huset våkner tidsnok.

Gizmo halter ikke så mye lenger, men han verner fremdeles foten. Men ikke så mye som jeg gjerne vil at han skal. Han er nok lykkelig uvitende om at han lett kan pådra seg varig mèn om han ikke er forsiktig.
Uansett, jeg tror nok han blir frisk raskere enn det dyrlegen la frem til oss. Det blir spennende å se hvordan han ligger an på røntgenbildene om 2 uker.

Vi spekulerer på om vi skal ta en tur på hytta og besøke svigers idag. Få en tur ut av huset.
Jeg har hatt en lang vond natt, og jeg var så urolig at gubben gikk å la seg på sofaen til slutt. Nå har vi byttet plass og han trenger helt sikkert litt ekstra søvn.
Ryggen min er vond etter forrige time hos fysio da han knakk den opp. Men det er også store temperaturforandinger ute, så det merkes også på ledda. Kroppen knirker, men kjeven er heldigvis litt mindre vond idag.
Jeg vet ikke om jeg orker å ut å være sosial idag. Men jeg vet svigers blir veldig glad om vi kommer. Jeg vet hele familien har godt av å ta seg en tur ut.
Så jeg kommer nok til å bli med uansett.
Skal bli gøy å se Gizmo snuse litt rundt og bli kjent med hytta. Han har ikke vært der før, men det er ett sted vi tilbringer mye tid på sommeren, så det er på tide han får sett stedet.

Gløtter ut vinduet, sola skinner, snøen glittrer, det er -7, mye bedre enn gårsdagens -20.
Det er rene påskeværet. Jeg får bare lete opp litt ekstra energi og nyte denne dagen så godt jeg kan.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar