tirsdag 22. februar 2011

Hva skjer?!

Nå har jeg ikke vært her på en stund. Sist jeg skrev noe her om meg selv var vel like før jeg dro til Bergen for å ha denne søvnregistreringen.
Og hvordan gikk det? Jo akkurat som forventet!
Rett utenfor hotellrommet mitt sto det en stillasje med presenning over. Og det blåste og regnet hele natta og lagde masse lyd. I tillegg så var det masse ekko i gangene, så hver gang en eller annen bevegde seg så bråket det. Det var sånn ekko på rommet mitt at dersom jeg slapp en fis om natta så våknet man av drønnet, og det gjorde sikkert naboene også...!
Så man kan vel trygt si at jeg ikke fikk sovet særlig mye.
Jeg droppet å ta smertestillende på kvelden, fordi registreringa skulle bli mest mulig riktig og uten medisinsk påvirkning. Vel det var ikke særlig smart.
Først slet jeg med å få sove og når jeg først sovnet, så fikk jeg sove i 1 time før jeg våknet og hadde kjempevondt og hjerteklapp. Måtte opp å ta en salig dose painkillers, samt trave rundt i hotellrommet for å gå av meg mest mulig stivhet og smerte slik at jeg skulle ha en mulighet til å sovne igjen.
Med lydbok på øret sovnet jeg til slutt 2 timer etterpå, bare for å hilse på Ole Lukkeøye en times tid før jeg våknet igjen av ett eller annet som forstyrret meg.
Og det at dumme meg hadde reist fra hodeputa mi hjemme hjalp jo ikke særlig mye, for den hodeputa på hotellet var virkelig ikke mye god.
Jeg trodde alle hoteller hadde førsteklasses puter og dyner jeg, men kan nå underskrive på at disse pasienthotellene IKKE har førsteklasses hodeputer.
Jeg duppet vel av en liten stund til før jeg til slutt ble liggende å vente på at klokka skulle bli morgen og lov til å stå opp. Tuslet ned på restauranten og spiste en mindre god frokost, mens jeg sendte en takknemlig tanke til mine svigerinner som jeg skulle til senere på dagen, der får man iallefall god mat servert!
Etter frokost pakket jeg kofferten og tok turen opp mot sykehuset. Hoven og blå rundt øynene av mangel på søvn troppet jeg opp hos legen.
Søvnregistreringen hadde vært vellykket! WHAT?? Jeg har jo ikke sovet?? Jaja, jeg gidda ikke diskutere, dette får jeg ta med fastlegen min når jeg kommer hjem, tenkte jeg.
Jeg hadde hatt noen få korte pustestopp, men de hadde ikke hatt så lang varighet at det var alvorlig. Er jo begrenset hvor mye man kan slutte å puste når man nesten ikke har sovet på en natt!
Litt snorking hadde de også registrert, men heller ikke det var medisinsk.
Nå tenkte jeg bare at jeg ville ut derfra, for jeg var så sliten å trett at jeg ikke orket å ta noen diskusjon med legen. Da han lurte på om det var noe annet han kunne gjøre for meg så kom jeg på denne hersens nesesprayen som jeg har vært avhengig av i mange herrens år nå. Har vel brukt den i 5-10 år sikkert.
Så jeg spurte om han kunne avruse meg fra nesespray. Han lurte jo selvfølgelig på hvor lenge jeg hadde brukt den, og tror du jeg turte å svare ærlig? Neida, så jeg sa at jeg hadde brukt den i 4-5 år.
Vel, det hadde ikke spilt noen rolle om jeg hadde svart ærlig.
Han tok en titt inni nesa mi og sa han kunne fjerne muslingene mine, (eller sa han muslimene? Nei, man har vel ikke muslimer i nesa..) Ved å fjerne dem kunne jeg sannsynligvis få trappet ned på nesesprayen, men det var usikkert om jeg noen gang kan slutte helt siden jeg har holdt på så lenge.... Imidlertid kan fjerning ev muslimene hjelpe meg å slutte med nesesnorkingen min, å da blir vel sambo glad.
Så nå venter jeg på neseoperasjon... Resten av problemene får jeg ta på ett senere tidspunkt for akkurat nå gidder jeg ikke å ta tak i det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar